שלבים – העשיה שלנו

תכנית העצמה, חיזוק וזהות לנוער בשלב המעבר.

תקופת המעבר מבית הספר היסודי לתיכון וישיבה, רצופה קשיים והתמודדויות לתלמידים רבים.
תלמידים רבים מתקשים במסגרת התיכון או הישיבה אליה נשלחו, הן בתחום הלימודי הנדרש מהם, הן בתחום ההתנהגותי והחברתי המצופה מהם, ואף ביצירת זהות לכידה.
במקרים רבים ניתן לראות ירידה בהנעה ובביצוע, תפקוד חברתי שלילי, בעיות משמעת, בעיות בדימויי עצמי ובהערכה עצמית, ואף נשירה גלויה או סמויה.
לרוב, לתלמיד המתמודד אין משאבים להתעמת עם הקושי, אם לא עבר הכנה מיוחדת לכך.  
תוכניות התערבות ייעוציות נעשות בבתי הספר היסודיים במגמה להכין את התלמידים למעבר הזה – אולם נראה שתוכניות אלה אינן מספיקות כגורמי הגנה והכנה לילדים רבים.
ניסיון העבר מראה כי הכנה ראויה במספר מעגלים לקראת המעבר לישיבה קטנה או למסגרות המשך אחרות – יכולה להוות הצלחה גדולה ותחילתה של צמיחה. ההכנה תגרום לשיפור יכולותיו של הנער, לעליה משמעותית במוטיבציה הלימודית בתקופה זו, ותמנע נשירה.
תכנית ההתערבות של "שלבים במעברים"  באה להציע גישה חיסונית, שיטתית, בהתערבות מניעתית ארוכת טווח שתכלול חיזוק ותמיכה, בסביבה המתאימה לתלמיד- בשלושה מעגלים שונים.
הציפייה היא כי התלמיד יקנה כישורי הסתגלות למעבר, רמה לימודית גבוהה שאיפה למצוינות, וגיבוש זהות דתית יציבה.
התכנית הינה תלת שנתית ותלווה את התלמיד החל מכיתה ו' ( 12) ועד סוף כיתה ח' (14) ואף אחרי המעבר.
ביצוע התוכנית יהיה ע"י אנשי מקצוע מומחים בתחומם (פסיכולוגים, יועצים חינוכיים, מטפלים, מורים בעלי נסיון והשכלה בתחום וכו')
התכנית תהווה עזרה מערכתית מקיפה לכלל בית הספר, תלווה את כל צוות ההוראה, ותהייה תחת פיקוחו של המנהל.
התלמידים שיצטרפו לתכנית יבחרו בקפידה ע"פ קריטריונים מותאמים  ושיקול דעת רב מקצועי.

פרויקטים נוספים >